mandag 20. februar 2012

Lavendel.


 Lavendel kan visstnok...
Avbalansere og normalisere
Gi god helse og harmoni
Både oppkvikke og berolige
Dempe stressymptomer, uro, angst og depresjon
Styrke nervesystemet når man er trett og utslitt


Jeg har anskaffet en lavendel-bok.
Egentlig er det en helt vanlig skrivebok.
Med tidenes fineste farge.


De to første sidene har nå følgende titler:
Side 1: Baller i lufta, 20.2.12.
Side 2: Baller i lufta, som kan hentes ned, 20.2.12.


Jeg satser på at det funker.

tirsdag 10. januar 2012

Patricia Schulzt - "1000 steder å se før du dør".





"Boka inviterer til reiser og drømmer."


952 sider.
Fram med post-it-blokka!

mandag 26. desember 2011

Paulo Coelho - "Veronika vil dø".


"Tenk om alle kunne bli kjent med sin indre galskap og leve med den!"

Hei og hopp, folkens! Siste eksamen er overstått, og juleferien har begynt. Ergo; null pensumlitteratur, kun god, god julelesning!:) Denne boka leste jeg derimot før eksamen. Rakk bare aldri å skrive et innlegg om den, før nå. Enjoy!;)

"Veronika vil dø" er en fin liten bok, der man kan merke forandringer hos hovedpersonen underveis. Forfatteren bruker fine grep for å la oss bli kjent med Veronika, litt etter litt. Han slenger inn små bisetninger som ... hun likte ikke fysisk kontakt, og hun hater avskjeder. Med små drypp her og der, blir jeg som leser nysgjerrig på hvem denne jenta er, og ikke minst, hvorfor.

Personlig er jeg ikke verdens største Coelho-fan, syns ofte det blir litt for lite bakkekontakt og litt for store ord... Men denne boka likte jeg! Den setter flere viktige temaer på tapetet, og gir oss et innblikk i galskapens verden. Både Veronika og de andre på Villete har mange tanker å komme med, og i de fleste tilfeller kan man se at de har gode poeng. Sitatet øverst i innlegget understreker dette. Kanskje hadde vi som mennesker hatt det bedre om vi tillot oss litt galskap innimellom?

Idun og jeg leste denne boka nogelunde samtidig. Begge ventet på et vendepunkt, og begge hadde meninger om hva slags vendepunkt det burde være. Personlig ble jeg litt skuffet, jeg synes rett og slett det ble litt for enkelt... Jeg skal selvfølgelig ikke avsløre handlingen her;) Men jeg kan si at jeg har lest en del bøker, og jeg vil helst ha virkeligheten som den er. Løsninger kommer jo som regel ikke rakende på ei fjøl. 




Vi har også sett filmen, og blei saktens enige om at den var rimelig annerledes enn boka. Filmen var rettet mot et bredt publikum, og gjort mer tilgjengelig og moderne. På den ene siden var det greit, fordi de skilte seg så fra hverandre at filmen ikke overkjørte mine egne bilder av bokas handling. På den andre siden synes jeg filmen var en dårlig representant for boka... Oppsummert; les heller boka!;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Litt om boka:
Veronika er ung, vakker og begavet. Hun går på byen med venner og beundrere, har fast jobb og en familie som elsker henne. Men likevel er det noe som mangler i hennes liv. Og en tidlig morgen i november 1997 bestemmer hun seg for at hun vil dø. Etter en overdose med sovepiller våkner hun kort etter på det nærmeste sykehus. Der blir hun fortalt at selv om hun lever så har hennes hjerte blitt så medtatt, at hun kun har noen få dager igjen å leve.
Vi følger Veronika gjennom hennes siste intense dager, hvor nye erfaringer får henne til å stille spørsmål med hva galskap egentlig er. Hun innser at hvert øyeblikk vi lever, er et bevisst valg mellom liv og død.

Litt om forfatteren:
Paulo Coelho (f. 1947 i Rio de Janeiro) er en av historiens mest leste forfattere. Han ble i 2002 med rette utropt til den femte mestselgende forfatteren i verden noen sinne av Newsweek International, for så å bli kalt verdens nest-mest-selgende forfatter etter John Grisham av The Times i 2004 og – til slutt – verdens mestselgende romanforfatter av The Daily Telegraph i 2005. Hans mest kjente bok, Alkymisten, er solgt i over 35 millioner eksemplarer verden over. Mottakelsen har vært eksepsjonell – også i Norge. Siden boken forelå på norsk i 1995, har den inspirert og utfordret tusenvis av lesere, og den har solgt i over 200 000 eksemplarer her i landet.

søndag 13. november 2011

Eksamen.




Jeg beklager lite bok-blogging, men for tiden går det i globalhistorie!

 Eksamen er unntakstilstand, så dere får ha meg unnskyld;)

(Jæi kåmmer stærkere tebake!)

tirsdag 25. oktober 2011

"Norwegian Wood" - the movie.


I kveld skal jeg endelig se "Norwegian Wood" på DVD. Som norsklærer opererer jeg med et utvidet teksbegrep, og dermed kan film lett gå inn under bloggens tema;) (Det eneste lille problemet er at jeg ikke ser på TV med lesebriller.)

Følgende tekst fant jeg her: http://www.filmweb.no/arthaus/kommer/article391681.ece. Jeg vet den er litt lang, men den er FANTASTISK, så den må bare deles!

"FØRSTE FORSØK I KJÆRLEIK
av Frode Grytten, forfattar

Tenk deg ei samling forskarar og professorar, vitskapelige assistentar og amanuensisar. Tenk deg at dei sjekkar inn på Heartbreak Hotel med eitt einaste mål, dei skal løyse denne menneskelige gåta: Kva er kjærleik? Etter registrering og lunsj tar dei til. Dei har med seg tjukke rapportar og eit enormt statistisk materiale. Dei snakkar, diskuterer og held talar. Heile dagen går med til førelesningar, samtalar og plenumsdebattar.

Tenk deg tre dagar på Heartbreak Hotel, gjengen med forskarar som forsøker å løyse gåta, men som siste dag er like langt. Dei veit ikkje. Dei veit rett og slett ikkje. Dei har virra viljelause rundt i mørket. Kanskje har eit par av forskarane funne fram til kvarandre i løpet av natta, kanskje har dei forelska seg i kvarandre på rom 409, ja, kanskje har eit par eller to til og med funne den store kjærleiken. Samtlige har tenkt tilbake på eige liv. Om og om igjen har dei spelt av fortida inni hovudet. Dei har gjenkalt ansikt, hud, hår, røyst, kyss, kjærteikn, føflekk på halsen rett under mjuk, rund øyreflipp.

Men kva er kjærleiken? Vel, eg har her eit konkret forslag til program for dette seminaret: 1) Registrering og lunsj, 2) Lesing av romanen Norwegian Wood av Haruki Murakami og 3) Visning av filmen Norwegian Wood av Tran Anh Hung. Då burde mykje vere på plass, ikkje alt sjølvsagt, det hadde vore forferdelig kjedelig, alt skal ikkje falle på plass så lett, men det er ein god start for å sirkle inn temaet.
Sjølv snakkar den japanske forfattaren Haruki Murakami ugjerne om eigne bøker. Han blir blass som eit gammalt polaroidbilde når han skal tolke sitt litterære univers. Like greitt. Vi kan lese han, vi treng ikkje dissekere han. Og med Norwegian Wood tar Murakami oss med til ein stad vi alle har vore eller vil hamne ein gong: Første forsøk i kjærleik. Der vi famlar, lengtar, jublar, deppar, grin og ler.

Denne enorme lengta, all denne lysta. Hos Haruki Murakami ønskjer folk seg så mykje. Trass sin kule og kjølige stil, sin overflatiske og automatiske framferd, er Murakamis karakterar særs sårbare, dei vil gjerne vere del av noko større, dei vil høre til. Vi forstår denne svolten hos dei mette, gjenkjenner denne søkinga hos dei framandgjorte i ei ekstremt pengebasert verd.

På briljant vis skildrar Haruki Murakami moderne kjærleik. Alle formar for kjærleik finst i hans bøker: platonisk, sex-drive, romantisk, gammaldags, sjølvnytande, oppofrande, den store kjærleiken. Det er også noko merkelig på gang hos Murakami, noko som ikkje går opp, noko som vi aldri blir ferdig med. Kanskje er det slik: Plotet i ein Murakami-roman er like underlig som hjernen vår.

Men korfor må folk vere så einsame? Murakamis karakterar går som satelittar i endelause banar. Utan lyd i det ytre rom, så vidt synlige mot det svarte. I beste fall kan dei kople seg på kvarandre ei lita stund, ein stad ute i det uendelige, ein stad nede i det forgjengelige. Ingen løfter, ingen framtid, ingen bindingstid.
Det finst ingen enkle svar hos Haruki Murakami, ingen garantiar. Det sikre er illusorisk, sanninga er umulig og røynda eit kompromiss. Svara finst i botn av ein tom brønn og individet er eit hus som står i brann, så kom deg ut mens du framleis kan. Folk blir kopla frå kvarandre igjen, driv frå kvarandre, vektlause, metallskrap i drift, romhunden Laika, Sputnik Sweetheart. And when I awoke, I was alone, this bird had flown.
I desember 1988 kunne eit japansk nyheitsmagasin melde: "Haruki Murakami har rømt frå landet." Då hadde romanen Norwegian Wood vore til sals i eitt år. Det var ein roman som skulle forandre Murakamis liv. Han gikk frå å vere forfattar til å bli eit fenomen. Han gikk frå kultstatus til megakjendis. Boka gikk i millionopplag, og det gikk han på nervene. Japansk te blei kalt Norwegian Wood. Japansk vin blei kalt Norwegian Wood. Alt blei kalt Norwegian Wood. Haruki og kona orka ikkje all viraken, all støyen, all den norske skogen. Den gruppa som først hadde kasta seg over Norwegian Wood, var tenåringar og jenter tidlig i 20-åra. Dei fikk til og med eige kallenamn i Tokyo, den norske stammen, og dei opererte nærmast som ei kultsekt. Dei samla seg i bydelen Shinjuku, klynga seg til sine eksemplar av boka og diskuterte ho i filler, som om dei hadde eit alternativt seminar om kjærleik gåande.
Men for å selgje over tre millionar eksemplar av ei bok på kort tid, må du nå breitt ut, og Norwegian Wood fann raskt vegen til unge og gamle, menn og kvinner, ja, romanen fann vegen ut i heile verda. No har forteljinga endelig klatra opp frå boksidene til det store lerretet. Mange regissørar har forsøkt seg, men bare meisteren Tran Anh Hung har fått lov. 23 år tok det altså før Watanabe, Naoko og Midori fikk eit liv på filmduken. Og no sit folk i salar verda over, ser på desse første forsøka i kjærleik. Sjølv om vi ser Koyoto og Tokyo, kjenner vi igjen episodar frå våre eigne liv. Vi har alle sjekka inn på Heartbreak Hotel, tatt heisen opp, låst oss inn. Vi har kledd av oss skjorte, bukser, undertøy, tatt kvarandre i armane, kopla oss på kvarandre. Blitt til menneske.

Etter å ha sett filmen, tenker eg: Burde det ikkje finnast ei Lærebok i første kjærleik? Ei lita handbok med heilt enkle kjørereglar. Slik gjør du, slik og slik og slik, unngå dette, for all del: ikkje gjør det på den måten. Pedagogisk tekst, forklarande illustrasjonar, eit lite register bak der ein kan slå opp og så bla tilbake for å få klare svar. Eg tenker at ei slik bok ville ha gjort ting mykje enklare for Watanabe, Naoko og Midori. Boka ville ha spart dei for mykje smerte. Men så tenker eg også at det er livet sjølv som blir skildra i denne forteljinga frå Japan, og så langt har det ikkje komme ei einaste fullgod kokebok i kunsten å leve. Førebels får vi klare oss med Norwegian Wood, ei lita forteljing frå kjærleikssommaren på slutten av sekstitalet. Ei stor forteljing om den store kjærleiken. Og eg spør slik Beatles spør heilt til slutt i filmen: Norwegian Wood/Isn't it good?
Å, jo!"

tirsdag 11. oktober 2011

Bokhylla akkurat nå.

De fleste bøkene er i Skien, på mammas loft. Godt pakket ned i plastkasser med lokk ligger de, ventende på at de en dag skal frem i lyset... Dagen jeg får en så stor leilighet at jeg har plass til en haug med bokhyller, slik at de alle kan skinne som de fortjener...;)
I mellomtiden er dette utvalget, akkurat nå.







Legger også ved et bilde av min venn og maskot; mini cooper'n.